درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2      
 
+ حامد حاجي حيدري 
سلام به همگي
+ عليرضا خسروي 
طبق روايتى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) براى روز يكشنبه اين ماه نمازى وارد شده است. به اين نحو كه: در روز يكشنبه غسل كند و وضو بگيرد و چهار ركعت نماز بخواند (هر دو ركعت به يك سلام) در هر ركعت، سوره «حمد» يك مرتبه، سوره «توحيد» سه مرتبه و سورهاى «فلق» و «ناس» را يك مرتبه بخواند; و بعد ار نماز هفتاد مرتبه استغفار كند، سپس بگويد: لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللّهِ الْعَلىِّ الْعَظيمِ آنگاه بگويد: يا عَزيزُ يا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُنُوبى، وَ ذُنُوبَ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ.
در فضيلت اين نماز آمده است كه هر كس اين نماز را بجا بياورد توبه اش پذيرفته خواهد شد، گناهانش آمرزيده مى گردد و سبب بركت براى نمازگزار و خانواده اش خواهد بود، و در روز قيامت كسانى كه از او طلبى و يا حقّى دارند، از وى راضى گردند و با ايمان از دنيا مى روند و قبرش براى او وسيع و نورانى گردد و پدر و مادرش از او راضى شوند، و آنها نيز مورد مغفرت خداوند قرار گيرند، ذريّه او نيز بخشيده مى شوند و روزى او وسيع گردد. فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا كند و به آسانى جانش را بگيرد.
+ عليرضا خسروي 
سلام صبح بخير
در مورد اينکه کارهاي فرهنگي زمان بر است شکي نيست ولي در مورد برخي نهادهاي فرهنگي ادم نمي دونه چي بگه با اين همه بودجه هاي نفتي و امکانات زياد گاهي اوقات بودن يا نبودشون کجاي زندگي مردم حس مي شه!؟ در مورد علم نظر جناب کرباسچي قابل تامل تر است.
+ حامد حاجي حيدري 

سلام به همگي

خوب؛ از زمان انقلاب فرهنگي تا حالا اقداماتي صورت گرفته است، ولي نفس موضوع، سترگ و غامض است و براي آن سي سال، زمان عمده اي نيست.

اتفاقا تاكيد من اين است كه اوضاع خيلي بحراني نيست.

+ مجتبي کرباسچي 
سلام
آيا مي‌توان بدون پيدا کردن جايگزين، به فکر اصلاح علوم بود؟
آيا جايگزيني اسلامي براي رباي بانکي يافته‎‌ايم که مي‌خواهيم سراغ بقيه علوم برويم.
نکته ديگر اينکه در غرب، رشد علوم به صورت طبيعي و توصيفي بوده است؛ نه دستوري. قبول دارم که پاردايم فکري مي‌تواند انديشمند غربي را به علوم اومانيستي سوق دهد. اما ما چگونه مي‌توانيم بدون تغيير پارادايم و صرفا با انگيزه‌هاي تکليفي به اين کار مهم بپردازيم.
+ عليرضا خسروي 
سلام صبح بخير
+ سيد احسان 
باسلام، نكته دكتر حاجي حيدري درست است اما خودمانيم حرف اين آقا رامين هم بيراه نيست. اگر به اسناد سالهاي 58 تا 60 مراجعه كنيد خيلي بيشتر از اين انتقادها را مي‏بينيد. زيبنده نيست پس از بيست و اندي سال همانها را تكرار كنيم. تاريخ معلم خوبي است.
+ ramin 
با سلام
من نمي دانم چرا رسم شده در جمهوري اسلامي آنهايي که بالاترين مسئوليتها را دارند خود را در نقش اپوزيسيون هم جلوه مي دهند. اينکه هي گير داده اند که علوم انساني ما فلان و بهمان است و غربي است که نشد حرف. يکي نيست بگويد 30 سال است که جمهوري اسلامي شکل گرفته و همه امکانات را هم در اختيار داشته ايد که علوم انساني مثلاً اسلامي ايجاد کنيد ولي تا به حال هيچ کار درست و روشمندي ارايه نکرده ايد. اين همه از رسوخ فرهنگ غربي مي گوييد آنوقت 60 نهاد فرهنگي مثلاً انقلابي در اين مملکت وجود دارد که مستقيماً تحت نظر شماست ولي هنوز هم اندر خم يک کوچه ايد. عجيب است والا دنبال مقصر هم مي گرديد.
+ عليرضا خسروي 
سلام صبح بخير
فکر کنم منظور جناب حاجي حيدري اينکه خبرگزاري ها خبر را کامل نقل نکرده اند براي من هم جاي تعجب داره چون خبرهاي مربوط به رهبري عمدتا با نقل قول مستقيم از دفتر ايشان هست و بصورت متمرکز و واحد و يکسان پخش مي شه.
نکته بعدي در مورد اصل مطلب؛ شهيد مطهري از پيشگامان اين عرصه به نظر مي ايد و خيلي از مباحث جامعه شناسي و فلسفه غرب را با ادله قراني مورد نقد جدي قرار داده است خدايش رحمت کند و روحش شاد
+ حامد حاجي حيدري 
سلام به جملگي
 <      1   2