سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه دانش می جوید، خداوند روزیش رابه عهده می گیرد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

دو شنبه شب حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری بدون توجه به سوالات مجری برنامه و موضوع گفتگو با کنایات فراوانی به دولت و رییس جمهور تاخت. وی که در ابتدای سخنانش وعده داد فقط بحث اخلاقی داشته  باشد در پایان برنامه مستیقما از مشایی نام برد و نیز به نقد رییس جمهور پرداخت. مهمان دیگر این برنامه آیت الله حائری شیرازی بود که چون دیر به استودیو رسید چندان نتواست صحبت کرد و همان مقداری هم صحبت کرد با انتقاد سید مهدی طباطبایی مواجه شد. بعنوان نمونه هنگامی که حائری شیرازی از حق هسته ای ایران سخن گفت طباطبایی اظهار داشت انرژی هسته ای حق مسلم ماست اما مسکن و اشتغال و ازدواج هم حق مسلم هستند و اینها مهم تر هستند. طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش تلویحا به اغتشاشات پس از انتخابات اشاره کرد و با بیان مثالی گفت اگر بچه ای به مادرش بگوید مادر کیفم رو کجا بزارم مادر توجهی بهش نکنه دو سه بار که بگه توجهی نبینه کیفو یه گوشه پرت میکنه لذا این بی توجهی باعث اعتراض و خشونت میشه!!!

اما تامل بر انگیز ترین بخش سخنان طباطبایی آنجا بود که وی با اشاره به سکوت نخبگان و خواص در حوادث بعد از انتخابات با بیان روایتی از امیر المومنان  گفت نخبگان بایستی سکوت کنند! اگر سکوت نکنند چه کار کنند؟ وقتی با کسی صحبت میکنی که صحبت را نمی فهمد باید  سکوت کرد (نقلبه مضمون) این در حالی است که اولا مقام معظم رهبری در سخنانی سکوت برخی خواص را مورد انتقاد قرار دادند.

ثانیا بر خلاف سخن ایشان باید  پرسید کدام نخبه ای علیه احمدی نژاد سکوت کرد؟ و اصولا چه چیز می توانستند بگویند که تا حالا نگفته اند؟ همین جناب طباطبایی این چندمین بار است که در برنامه ای زنده بر دولت می تازد و باز مدعی می شود ما سکوت کردیم و چیزی نمی گوییم!!!

ثالثا این سوال جدی است که چرا برخی نخبگان در برابر حملات فراوان بخ ولایت فقیه و نظا سکوت کردند؟ چرا در برابر هجمه ها علیه ولایت یک موضع کوچک نرگفتند اما از آن سو گاهی از معترضان دلجویی و طرفدری کردند؟

طباطبایی در بخشی از سخنانش گفت مشکل جامعه ما اینجاست که دین را از حوزه نمی گیرند و از اساتید دانشگاه میگیرند و بلافاصله پس از این سخن به احمدی نژاد و مشایی اشاره کرد و گفت مشایی در مورد چیزهایی که نمی داند حرف نزند. اما سوال من اینجاست چرا برخی که سریعا در برابر دولت موضع میگیرند و فریاد وااسلاما و وااماما سر می دهند در برابر شعارهای انحرافی روز قدس عکس العملی نشان نمی دهند؟ چرا به سوت و کف های نماز جمعه اعتراض نمی کنند؟ چرا به سخنان بی مورد کروبی انتقاد نمیکنند؟ طباطبایی حتی در بخشی از سخنانش از کروبی دفاع هم کرد و گفت وقتی کسی گزارشی می نویسد باید  آن گزارش را پیگیری کرد نه اینکه به گزارش نویس حمله کرد و الا هیچ گزارش نوشتن تعطیل می شود!! وی البته گفت که گزارشها باید  محرمانه باشد.

واقعا منظور از جو اخلاقی و فضای برادری که امام خامنه ای در خطبه نماز عید فطر این است؟ وقتی استاد اخلاق این گونه موضع میگیرد....

لینک سخنان سید مهدی طباطبایی


 نوشته شده توسط مهدی عامری در سه شنبه 88/6/31 و ساعت 11:55 عصر | نظرات دیگران()

با سلام و تبریک عید، و پوزش از تاخیر در پاسخ. جای همه خالی چند روزی گرگان بودم و حسابی بارون خوردم برای همین فرصت دیدن نظرات رو نداشتم. چون خودم رو نظریه پرداز جامع و مانع در موضوع ولایت فقیه نمی دونم تنها برخی نکات در جواب رفقا به ذهنم می رسه و باید کمک کنیم تا بحث پخته‌تر شه:ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط دکتر سید احسان خاندوزی در سه شنبه 88/6/31 و ساعت 12:49 صبح | نظرات دیگران()

سلام
من روز قدس را با عزیزان سبزپوش گذراندم. چند نکته
:

1.      برآورد جمعیت آنان حداکثر 30 تا 40هزار نفر است (در این برآورد از روشهای هندسی استفاده کردم)

2.      وجود خانمهای محجبه، علی‌رغم اقلیتشان قابل توجه بود.

3.      صف کشیدن روزه‌داران سبزپوش جلوی آبخوری نیز قابل توجه بود.

4.      روی آبخوری‌ها یک کیسه چندصدتایی لیوان یکبار مصرف بود! بعید نیست کار رقبا باشد تا عکسهای خوبی از روزه‌خواری آنان بگیرند.

5.      در دست برخی نیز بطریهای یکبار مصرف آب بود.

6.      قبل از نماز تقریبا تمامی آنها در حال بازگشت بودند.

7.      گویا موسوی و خاتمی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

8.      به نظر می‌رسد از خیابان کریمخان تا میدان ولی‌عصر بیشتر نرفته‌اند و در آنجا با نمازگزاران درگیر شده، مجبور به بازگشت به میدان هفت تیر شده‌اند.

 


 نوشته شده توسط مجتبی کرباسچی در شنبه 88/6/28 و ساعت 1:15 عصر | نظرات دیگران()

جناب دکتر خاندوزی در مطلبی پیرامون ولایت پذیری نظراتی را ارائه کرده بودند اینک بنده چند سوال و چند نکته تقدیم می دارم.

1- با توجه به آنجه نگاشته اید چرا بر احمدی نژاد در انتخاب مشایی خرده گرفتید؟؟ و با کنایه فرمودید رییس جمهور خجالت کشید به علمای قم بگوید خس و خاشاک مشایی رو معاون اول کرد؟ اگر می توان با ولایت فقیه مخالف بود (به همان معنایی که شما نوشته اید) پس به طریق اولی با مراجع تقلید هم می توان مخالف بود!! و ایرادی بر احمدی نژاد نیست و احتمالا این نوشته شما یعنی آن گفته را پس گرفته اید.
2- مثالی که در رابطه با هلال ماه شوال ذکر کردید صحیح نیست چون استهلال از شئون ولایی ولایت فقیه نیست مانند اینکه شخصی می داند فلان جا نجس است و خودش یقین کرده به این نجاست اینجا شان ولی و شارع نیست که اعلام کند این نجس نیست!
3- با این توصیفات شما باید پرسید التزام به ولایت فقیه کجا نمود پیدا می کند؟ در حکمها؟ در فتاوا؟ در کجا؟ چون در همه اینها غیر معصوم است. حال اگر مخالف بودیم مثلا بنده با حضور واعظ ظبسی بر آستان قدس مخالفم و دلایلی دارم نحوه بروزش چگونه باید باشد؟
4- با این توصیفات اصلا مقام ولایت به چه کار می آید؟ آیا شان او را در حد یک فرمانده و شاه تنزل نداده ایم؟ چون در هر کشوری یه نفر بالا سر همه هستند مثلا صدر اعظم! میشه نظرات او را قبول نداشت میشه باهاش مخالفت کرد ولی مجبوریم ازش اطاعت کنیم!! به نظر مقام ولایت فقیه از آن جهت که ولایت فقه بر جامعه است خیلی فراتر از این حرفهاست. یعنی آدمی که غیر معصوم است درست اما در میان افراد جامعه فردی است که به معصومین از همه نزدیکتر است (اثبات عقلی ولایت فقیه علامه مصباح را نگاه کنید)
5- در مورد نامه امام خامنه ای به حضرت امام راحل که در آخر نوشته بیان فرمودید آن طور که بنده از نزدیکان ایشان شنیدم قضیه این بوده است که ایشان شک داشته نظر امام واقعا این گونه باشد و می پنداشته برخی این را از قول امام جعل کرده اند لذا بیان میدارد که حتما باید  حکم امام را ببینم و از انجا که به شدت با میرحسین مخالف بوده است تمایلی برای گفتگو با امام نیز نداشته است. بعلاوه بعدها ثابت شد که افرادی مثل محسن رضایی نزد امام رفته و گفته اند جنگ بدون میر حسین پیش نخواهد رفت و امام ان گونه جکم داده اند.
6- این سخنان را آیا در مورد حضرت امام خمینی هم بیان می دارید؟ یعنی ممکن است شخصی با امام مخالف بوده و همچنان در راه امام باشد؟؟
7- نظر شما در باره وصیت نامه امام چیست؟ آیا اینکه مجلس از وصیت نامه امام قانون وضع کند کار صحیحی است؟


 نوشته شده توسط مهدی عامری در شنبه 88/6/28 و ساعت 7:0 صبح | نظرات دیگران()

کیهان، شماره شنبه 28 شهریور 1388- شماره 19466:

 

رسوایی جدید اصلاح طلبان همسر جواد امام ، ربوده شدن دخترش را تکذیب کرد

 

سرویس سیاسی-

همسر جواد امام خبر دستگیری و بازداشت دختر خود را دروغ اعلام کرد.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت: دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه به شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش، چنین اقدامی را کرد که به همین خاطر از همه عذرخواهی می کنم.

چندی پیش و در پی انتشار خبر کذب دستگیری دختر «جواد امام» عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران، برخی سایت های خبری و رسانه های وابسته به اصلاح طلبان اقدام به عملیات روانی و جنجال آفرین گسترده در خصوص بازداشت وحشیانه! «عاطفه امام» نموده و داستان سرایی بی اساس را بر این مبنا آغاز کردند.

این سایت ها ضمن انتشار «خبر دستگیری وحشیانه عاطفه امام» اعلام کردند: «عاطفه امام دختر 18ساله جواد امام به طرز وحشیانه ای در خیابان طالقانی توسط افراد ناشناس بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شد.»

همچنین در ادامه این دروغ پردازی ها آمده بود: «ساعاتی پیش چند نفر مرد ناشناس، عاطفه امام فرزند 18ساله جواد امام عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب را با هتاکی و در حالی که چادر از سر وی کشیده بودند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.»

از سوی دیگر و به دنبال این جوسازی سایت های خبری متعلق به جریان شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری، همسر جواد امام نیز با انجام مصاحبه های مختلف با سایت ها و شبکه های تلویزیونی خارج از کشور، فاز دوم این جنجال آفرینی را آغاز کرد و به طرز عجیبی خوراک تبلیغاتی این رسانه ها را تامین نمود.

او در این مصاحبه ها نیروهای امنیتی را متهم به شکنجه دخترش جهت اعتراف گیری از وی به منظور تحت فشار قرار دادن «جواد امام» که هم اکنون در زندان به سر می برد کرده بود.

او همچنین ضمن اشاره به ارتباط کوتاه تلفنی که با دخترش داشته، گفته بود: آیا اسلام این را به ما گفته که می شود چادر از سر یک دختر 18 ساله بکشند و بدون چادر بین دو مرد بنشانند و با چشم بسته ببرندش؟!

این داستان پردازی اما مدت زیادی به طول نینجامید و این سایت ها پس از دو روز مدعی شدند که عاطفه امام در نزدیکی بهشت زهرا تهران رها شده است.

نکته جالب دیگر اینکه خود «عاطفه امام» نیز در این میان در نامه سرگشاده ای به بهانه بازگویی «دلتنگی های خود در مورد پدرش خطاب به دولتمردان جمهوری اسلامی» گفته بود؛ من هنوز در سینه خود شراره ای آسمانی دارم که نامش وجدان است، با این کلمه آشنایید؟ فکر نمی کنم...

این ماجرا همچنین حواشی قابل توجهی را به همراه داشت و برخی از این بنگاه های دروغ پراکنی با استفاده از نام افرادی همچون حاج صادق آهنگران و خبر کذب ابراز نگرانی و ناراحتی او در خصوص دستگیری عاطفه امام سعی در واقعی جلوه دادن این واقعه داشتند که با تکذیب وی این تلاش نیز ناکام باقی ماند.

با این حال تکذیب خبر دستگیری عاطفه امام توسط مادرش پس از دو هفته، سوت پایان این دروغ پردازی ها را به صدا درآورد و رسوایی این جریان خبری را مکشوف ساخت. به گزارش سایت پارلمان نیوز، همسر جواد امام در خصوص اخبار مبنی بر دستگیری دخترش در روزهای گذشته با تاکید بر اینکه ربوده شدن و دستگیری وی کاملاً منتفی است گفت: دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه به شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود، چنین اقدامی را کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقدام و مصاحبه من به عنوان «مادر»، واکنش احزاب و رسانه ها را در پی داشته است، اظهار داشت: من به عنوان مادر و از روی نگرانی اقداماتی برای پیگیری وضعیت دخترم انجام داده ام و برخی از دوستان و نزدیکان نیز از روی خیرخواهی، واکنش هایی را به دلیل وضعیت خانوادگی ما از خود نشان دادند، که موجب خبری شدن این مسئله و کشیدن آن به مطبوعات شد.

همسر جواد امام خاطرنشان کرد: البته در اینجا باید از تمام عزیزان و دوستانی که درگیر این ماجرا شده اند و به جهت عواطف انسانی و اعتقادی موجبات ناراحتی آنها بوجود آمد، عذرخواهی کنم.

وی با تاکید بر اینکه دخترم فکر می کرده با این کار شاید کمکی به پدرش بکند، تصریح کرد: من هم در طول این مدت به دلیل شرایط خاص اقداماتی را انجام داده ام که این مسئله بعد خبری پیدا کرده و موجب ناراحتی بنده و افراد دیگری شد، که باید به دلیل شرایط بوجود آمده نیز عذرخواهی کنم. البته با توجه به این مسائل دیگر این مسئله را پیگیری نخواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: از تمامی مسئولان و خادمان به انقلاب و امام که از این مسئله متاثر شده بودند و از کسانی که در طول این مدت من و خانواده ام را یاری کرده اند، تشکر می کنم و در اینجا اعلام می کنم؛ پیشاپیش هرگونه گمانی زنی در خصوص این ماجرا و اخباری که از قول من و یا دخترم در این رابطه منتشر می شود را، تکذیب می کنم

همسر جواد امام البته هیچ چیز درباره انبوه دروغ هایی که تا به حال در این مورد علیه نظام گفته شده و نقشی که وی و دخترش در این ماجرا داشته اند و همچنین عوامل اصلی این صحنه سازی هیچ چیز نگفته است.

کیهان به زودی گزارش های تکمیلی مفصلی درباره پشت پرده این ماجرا منتشر خواهد کرد.

 

لعنت الله علی القوم الظالمین خصوصاً کروبی و موسوی


 نوشته شده توسط دکتر حامد حاجی حیدری در شنبه 88/6/28 و ساعت 5:43 صبح | نظرات دیگران()
   1   2   3      >
درباره خودم

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیر وبلاگ : دکتر حامد حاجی حیدری[69]
نویسندگان وبلاگ :
دکتر هادی وکیلی[0]
دکتر مهدی دستگردی[0]
دکتر علی مرادی[0]
دکتر علیرضا زیگلری[0]
دکتر بهزاد حمیدیه[0]
دکتر قاسم زائری[0]
دکتر سید احسان خاندوزی[12]
حسین حمداللهی[0]
علی خانی[0]
حامد مایلی[0]
مجتبی کرباسچی[8]
علیرضا خسروی[6]
مهدی عامری[19]
حامد فتحعلی خانی[0]
عباس سارخانی[0]
ابراهیم میرعزیزی[-1]
محمد مقصودعلی[0]
محمود عصرجدید[0]
مهدی حاجی‌حیدری[0]
اسماعیل میرعزیزی[2]
مصطفی احمدی[0]


آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 80477
جستجو در صفحه

خبر نامه