سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آن که حساب نفس خود کرد سود برد ، و آن که از آن غافل ماند زیان دید ، و هر که ترسید ایمن شد و هر که پند گرفت بینا گردید . و آن که بینا شد فهمید و آن که فهمید دانش ورزید . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

عملیات رمضان چهارده سی (1430)

 

·         ماه رمضانی که  می‌آد (رمضان سال1430) کارش از همه ماه رمضان ها سخت تره؛

·         پاک کردن ما از آلودگی ها کمکم سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود . اما امسال اوضاع‌مان حتی مطابق نرخ رشد آلودگی هم پیش نرفته.

·         ناگهان یک جهش سینوسی در کشف و فرو رفتن در گناهان جدیدی داشته ایم و رکورد های جدیدی زده‌ایم واقعا" کار نفسگیریه که رمضان امسال جوابمون نکنه.

·         همین یک قلم رو حساب کن که پدر و مادرهای ما نهایت جرمشون این بود که سر کوچه با همسایه پشت سر کسی که نبود غیبت کنند و در حد خودشان کارهای نکرده رو به اون نسبت بدن! کجا عقلشون میرسید این حرف ها رو send to all کنن؟ کاری به جناح سیاسیمون ندارم، هر دو طرف یا هر چند طرف در چند ماهی که گذشت از این کارها کردند.

·         خوب بود اگر برای پر کردن نامه اعمالمون کاری به حافظه‌ی موبایل و کامپیوترمون نداشتن!

 

·         فکرشو بکنین ماه‌های رمضان سالای گذشته با هم نشستی داشته باشن.... حتما" آهی میکشن و میگن دروغ هم دروغ‌های قدیم یک استغفرا... پاکشان می‌کرد ولی این جدیدی‌ها...!

·         بعد دلشان برای ماه رمضانی که دارد می‌آید می‌سوزد که چطوری باید این همه مومن سرگردان را مثل روز اول کند؟

·         بعد، ماه رمضان آخری جوابشان را می‌دهد که نگران نباشید که خدا به خاطر اینها معامله را قدری آسان‌تر می‌گیرد و نرخ شوینده‌ها را تا حد حراج می‌آورد پایین.

·         بعد، احتمالا" ماه رمضان‌های قبلی به ماه رمضان جدید می‌گن این وسایل عجیب چیه که با خودت می‌بری؟ و او جواب می‌دهد که این شبهه شور است و این هم شایعه ساب!

·         و رمضان آخری با خیلی وسایل دیگر مثل جاروهای مکنده توجیه و برس‌هایی که از گوشه های ذهن شک را می‌شوین راه می‌افتد!

·         آخ چقدر شک هست که باید بشوید...

 

·         ماه رمضانی که می‌آید سخت و عزیز است، هیچ وقت به اندازه الان به آمدنش نیاز نداشتیم، ما مهمانان شوک زده ای هستیم که با نگاهی خالی و منفعل ، گوشه ای ایستاده اند و حتی به دست هایشان هم اعتماد ندارند که بخواهند چیزی از سفره بردارند . امسال ما مهمان های فلجی هستیم که باید لقمه را بگذارند توی دهانمان تا شاید حافظه ی طعم های قدیمی به مان برگردد.

·         آیه به آیه کتاب را خدا را باید دوباره در درون ما نازل کنند. انگار شوک و هیجان حافظه ی معنوی همه مان را پاک کرده و اسم ها و کلمه ها رو از یاد بردیم . ما از تصادف سخت و عجیب و از یک کمای طولانی به حیات برگشته‌ایم و قدر هر دستی که دوباره طعم حیات را به ما بچشاند می‌دانیم. خدا کند رمضانی که امسال می‌آید همه اینها را حوصله کند!

 

نوشته نفیسه مرشدزاده


 نوشته شده توسط دکتر حامد حاجی حیدری در شنبه 88/5/31 و ساعت 7:32 عصر | نظرات دیگران()

نازنینا، هوس صحبت جانان دارم
ابر چشمی است، از او حسرت باران دارم
 
رانده بودی ز درت دوش دل ناسی من
همه عمر نشان از رخ انسان دارم
 
نبود درد ز نار و غمی از حور و پری
همه کون و مکان بر سر ایوان دارم
 
میخری ناز غلامان سیهروی، گران
سر من پیشکش است و دل ارزان دارم
 
حور و جنت، طلب لعل لبت دور نمود
عجبا، پای در این و طلب آن دارم
 
چاه گیسوی تو گر نور دو چشمم بگرفت
همچو یعقوب به پیراهنت ایمان دارم
 
شب و روزم همه از هجر رخت بر باد است
شده ایام چو شام و شب گریان دارم
 
اگر آغاز من از روز ازل با عطش است
جرعهای از لب تو چون خط پایان دارم
 
باورم شد که مرا نزد رخت دولت نیست
همچو بلبل طرب از دولت گلدان دارم
 
مجتبی، مهر خموشی به لب از حافظ زن:
«هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم»

 نوشته شده توسط مجتبی کرباسچی در شنبه 88/5/31 و ساعت 1:50 عصر | نظرات دیگران()

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 

عقل جزوی آفتش وهم است و ظن *** زآنکه در ظلمات شد او را وطن

بر زمین گر نیم گز راهی بود *** آدمی بی وهم ایمن می‌رود

بر سر دیوار عالی گر روی *** گر دو گز عرضش بود کژ می‌شوی

بلکه می‌افتی ز لرز دل به وهم *** ترس و وهمی را نکو بنگر بفهم” (مثنوی).


 نوشته شده توسط دکتر حامد حاجی حیدری در شنبه 88/5/31 و ساعت 12:46 صبح | نظرات دیگران()

خوش آمدید
 نوشته شده توسط دکتر حامد حاجی حیدری در جمعه 88/5/30 و ساعت 11:1 عصر | نظرات دیگران()

 چند سال قبل مطلبی خواندم -فکر کنم از آقای رسایی بود - درباره اهل تسنن انقلاب. ایشان در آن مطلب بیان کرده بود   همان طور که عده ای بعد از رحلت رسول خدا گفتند حسبنا کتاب الله پس از فوت امام خمینی هم عده ای فریاد می زنند حسبنا قانون اساسی. منظور ایشان در آن زمان اصلاح طلبانی بودند که وصیت نامه امام را برای اجرا در تصمیمات حکومتی ضروری نمی دانستند و حکم حکومتی را نیز خلاف قانون اساسی می دانستند! وی این جماعت را اهل تسنن انقلاب نامید که پس از رحلت امام ولی بعد از ایشان را بر نتافته و چند سال پس از بنیاگذار جمهوری اسلامی با آرمانهای امام فاصله گرفتند اما با این حال خود را خط امامی تر از همه می دانستند!!

در ادامه آن سخنان آقای رسایی باید گفت اینک اهل تسنن انقلاب نظریه عدالت صحابه را نیز تبلیغ و ترویج و تاکید می کنند! اهل عامه معقتدند صحابه پیامبر همگی عادلند و هیچ کس حق بی احترامی به آنها را ندارد که در این صورت در دایره کفار قرار می گیرد. آنگاه در تعریف و تشخیص صحابه نیز نظراتی ارائه داده اند! (نگاه نکید به بعد نوشت)

برخی گفته اند هر آن کس که تحت شجره با پیامبر بیعت کرده جزو صحابه است. برخی دیگر راه افراط رفته و گفته اند هر کس پیامبر را دیده است جزو صحابه است... و تعاریفی از این دست. هنگامی که به این نظریه انتقاد می شود که چطور هم معاویه و طلحه و زبیر عادلند هم علی و عمار و ... و این دو با هم در جنگ بوده اند و خودشان همدیگر را باطل دانسته اند، جواب می دهند مسئله عدالت صحابه مانند چشم است نباید داخل آن دست کرد!!

حال سخن امروز برخی افراد است که معتقدند هر آن کس را که امام به جایی منصوب کرده یا حکمی داده یا تعریفی کرده و یا حتی بالاتر از این هر کسی که امام را دیده عادل است و نباید بدان انتقاد کرد اما شخصی که امام را ندیده (به قول آقای کروبی مانند حسین شریعتمداری و احمدی نژاد!) حق انتقاد به آقایان امام دیده را ندارند!! لذا اگر زمانی کروبی یا ابوبکر یا صانعی یا عمر یا میر حسین یا طلحه یا هادی غفاری یا معاویه یا .... در اطراف پیامبر یا امام خمینی بوده اند تا آخر عمر به همین خاطر باید مورد احترام باشند حتی اگر به عادلترین صحابه (یعنی علی و سید علی) حمله کرده و هجوم ببرند.

با رجوع به تاریخ مسئله عدالت صحابه مشکلات بسیاری برای مسلمانان بوجود آورد اینک در سی سالگی انقلاب باید با عبرت از تاریخ مسئله انحرافی اهل تسنن انقلاب را با دقت و تیز بینی مورد کنکاش و بررسی قرار داد.

--------------------------------------

بعد نوشت:

چند لینک درباره عدالت صحابه

عدالت صحابه صحابه در قرآن و سنّت و تاریخ

شیعه و عدالت صحابه


 نوشته شده توسط مهدی عامری در چهارشنبه 88/5/28 و ساعت 5:0 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیر وبلاگ : دکتر حامد حاجی حیدری[69]
نویسندگان وبلاگ :
دکتر هادی وکیلی[0]
دکتر مهدی دستگردی[0]
دکتر علی مرادی[0]
دکتر علیرضا زیگلری[0]
دکتر بهزاد حمیدیه[0]
دکتر قاسم زائری[0]
دکتر سید احسان خاندوزی[12]
حسین حمداللهی[0]
علی خانی[0]
حامد مایلی[0]
مجتبی کرباسچی[8]
علیرضا خسروی[6]
مهدی عامری[19]
حامد فتحعلی خانی[0]
عباس سارخانی[0]
ابراهیم میرعزیزی[-1]
محمد مقصودعلی[0]
محمود عصرجدید[0]
مهدی حاجی‌حیدری[0]
اسماعیل میرعزیزی[2]
مصطفی احمدی[0]


آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 6
مجموع بازدیدها: 80549
جستجو در صفحه

خبر نامه