سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش را بجویید هرچند در ژرفای دریا فرو روید و خونتان بریزد . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

برای عده ای احمدی نژاد معیار حق و باطل شده است. این عده حق و باطل را با توجه به مواضع احمدی نژاد و مواضع دیگران تشخیص می دهند. به نظر شما منظور من از این افراد چه کسانی هستند؟ شاید تعجب کنید اگر بگویم منظور بنده از این گونه افراد برخی از اصلاح طلبان است. اینها هر چه به احمدی نژاد مربوط باشد را باطل و هر چه علیه او باشد را حق می دانند!!

بعنوان نمونه اگر روسیه اولین کشوری است که برای احمدی نژاد پیام تبریک می فرستد و با دولت او همکاری خوبی دارد در دایره باطل قرار میگیرد و باید فریاد کشید مرگ بر روسیه!! یا اگر احمدی نژاد هولوکاست را مطرح میکند و مشروعیت رژیم صهیونیستی را در افکار جهانی زیر سوال می برد باید شعار داد نه غزه نه لبنان... نمونه دیگر اینکه اگر کسی که  ادعای مرجعیت دارد به احمدی نژاد فحش دهد حتی اگر او را حرام زاده بنامد به جای آنکه او را به اخلاق دعوت کنند از او حمایت می کنند و او را مجتهد واقعی!! می نامند! حتی به منتقدان چنین شخی می تازند و فریاد وا اسلاما سر میدهند که حرمت مرجعیت شیعه خدشه دار شده و  روحانیت  مورد هجمه قرار گرفته و یاران امام مورد تهاجم قرار قرا گرفته اند و این چنین مظلوم نمایی ها.. اما اگر مرجع تقلیدی به احمدی نژاد تبریک بگوید و از این آقایان انتقاد کند می شود استاد حوزه! (ن.گ. روزنامه اعتماد مورخ 26 مهر ص.1) و آقای کروبی حق دارد خطاب به ایشان نامه نوشته و به ایشان اهانت کند.

نامه کروبی به حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی را بایست در این راستا ارزیابی کرد. نامه ای که در غیاب محمد قوچانی مشخص نیست وظیفه نوشتن آن را چه کسی به عهده داشته است سرشار از توهین به ساحت یک مرجع تقلید انقلابی و پیرو خط امام و رهبری است که تنها به یک اظهار نظر سیاسی پرداخته است و مانند بسیاری از صاحب نظران دروغگویی کروبی در مورد کهریزک را مورد نقد قرار داده است و در موضعی دیگر اعلام کرده است با کسانی که علیه ولایت فقیه و نظام فعالیت کرده اند و با بیگانگان هم کاسه شده اند نمی توان طرح وحدت ملی ریخت. کروبی که در انتخابات اخیر پایگاه اجتماعی اش به خوبی روشن شد و بعد از آررای باطله مقام پنجم را به دست آورد با بیان مجدد ادعاهای واهی خود به این اظهار نظرها حمله برده است!! کروبی که در این نامه از آیت الله العظمی نوری همدانی وقیحانه خواستار رعایت انصاف شده است در مورد تخلفات انتخاباتی که ایشان از آنها مطلع نبوده است نوشته است «از طرف دیگر مجریان انتخابات نیز خود اعضای دولت آن نامزد معین و حامیانش بوده اند.» سخن عجیبی که باز نشان از این دارد کروبی با عصبانیت سفارش این نامه را داده است بگونه ای فراموش کرده است در همه انتخابات مجریان از وزارت کشور و دولت هستند!! اما نقطه مضحک این نامه آنجاست که کروبی می نویسد: «شما که از شاگردان حضرت امام (ره) و مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، از پیشگامان انقلاب و از علما و مراجع عظام هستید، می دانید که این اظهارات تان یک نوع قضاوت محسوب می شود، آیا در شرع مقدس محمدی (ص)، در فقه امام صادق (ع) و در فتوای شخص شما می توان صرفاً با استماع یک طرف دعوی اینچنین قاطعانه حکم صادر کرد؟» این در حالیست که همه ادعاهای کروبی و هم کاسه های او صرفا بواسطه شنیده هایشان از دوستان بوده است و هیچ سند و مدرک برای ادعاهای خود ارائه نکرده اند. کروبی در آخر نامه خود اما باز هم قضاوتی همراه با توهین به ساحت این مرجع روا داشته و می گوید «آیا بهتر و به موازین شریعت مقدس اسلام نزدیک تر نبود که حضرتعالی اگر به عامه مردم دسترسی ندارید تا از آنان تحقیق بفرمایید، به عنوان یک مرجع دست کم ما سه نفر را به حضور می طلبیدید و سخنان ما را می شنیدید، سپس اظهار نظر عمومی می فرمودید، تا عامه مردم نگویند که برخی از علمای بزرگ نسبت به سرنوشت مردم مسلمان بی تفاوت شده اند؟» کروبی که گویا هم چون رفیق سبز خود دچار توهم شده است خود را به جای عامه مردم گذاشته است و از زبان آنها حکم داده است. و از این مرجع تقاضا میکند که کاش ما را به حضور می طلبیدید و حرفهای تکراری ما را می شنیدید!!

اما اینکه برخی اصولگرایان در توهین کروبی به ساحت مرجعیت سکوت کرده اند قابل توجیه نیست!


 نوشته شده توسط مهدی عامری در یکشنبه 88/7/26 و ساعت 11:8 عصر | نظرات دیگران()

به رسم امانت: به نقل از وبلاگ دوستم؛ سلمان

سایت انتشارات Sage (سیج) که 520 مجله علمی در زمینه های مختلف را منتشر می کند، اخیرا اعلام کرده تا آخر ماه اکتبر 2009 میلادی یعنی تا 9 ماه آبان سال جاری، تمام مقالات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد. کافی است شما در سایت آن عضو شوید، و بعد از مقالات این مجلات استفاده کنید. نشریات این موسسه در پنج حوزه علوم انسانی (Humanities)، علوم زیستی (Life Science)، علوم پزشکی (Medicine)، علوم فیزیکی (Physical Science) و علوم اجتماعی (Social Science) تقسیم بندی شده است.


 نوشته شده توسط علیرضا خسروی در یکشنبه 88/7/19 و ساعت 9:28 صبح | نظرات دیگران()

سلام، مطلبی است که در یک وبلاگ دیدم و می‏توان در اطراف آن تحلیل‏های خودمان را مبادله کنیم:

جاذبه شرکت مخابرات برای دوستان سپاهی ما از دو منظر قابل اعتناست : ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط دکتر سید احسان خاندوزی در شنبه 88/7/18 و ساعت 4:2 عصر | نظرات دیگران()

سلام بر رفقا، نظرتان درباره نامه بیش از 200 نماینده در حمایت از انتصاب آقای رحیمی چیست؟ با توجه به اینکه معدودی از وزرا چنین رای بالایی آوردند و نصاب امضاها در حد بیانیه‏های ملی و مهم است،‏ چگونه تحلیل می‌کنید؟ گزینه‌های محتمل:

1.      از حب رئیس جمهور یا احساس تکلیف در تقویت دولت است

2.      تلاقی منافع طرفداران احمدی‌نژاد و هاشمی، هر دو است

3.      نشانگر قدرت لابی یا وعده یا نفوذ رحیمی در میان نمایندگان است

4.      نشانه‌ای از آلوده‌بودن اکثر نمایندگان به موارد اتهامی رحیمی است (مثل مدرک یا مفاسد اداری و غیره)

5. به عنوان نماد بغض اکثریت اصولگرایان از تیم نادران و توکلی و غیره است

6. از سر جهل است مثل رای همین مجلس به کردان و استیضاح زودهنگامش توسط خودشان

7. هیچکدام


 نوشته شده توسط دکتر سید احسان خاندوزی در سه شنبه 88/7/14 و ساعت 9:51 صبح | نظرات دیگران()

به عقیده علامه جوادی آملی علم اصول در مواردی هم اینک بر اساس نظمی منطقی تبویب نشده است و نیازمند اصلاح است.

ایشان در کتاب منزلت عقل در هندسه معرفت دینی این گونه به تبویب این علم می پردازد:

شناخت حکم خدا از دو طریق است:

1-عقل     2- نقل

نقل یا قرآن است یا سنت.

سنت یا با خبر کشف می شود یا شهرت یا اجماع

خبر یا متواتر است یا واحد. خبر واحد هم یا مستفیض است یا غیر مستفیض.

شهرت یا فتوایی است یا روایی.

اجماع یا محصل است یا منقول.

عقل یا از مبانی تجریدی یا از مبانی تجربی یا از هر دو قیاس تشکیل می دهد.

ایشان آنگاه می افزایند:  این تقسیم بندی ها گرچه همه مباحث علم اصول را پوشش ندهند (مثل اصول عملیه)‏ اما دباره حجج و منبع فقه مبنای تبویب مناسبی را عرضه می کند.

علامه جوادی دلیل این نابسامانی در تبویب کنونی علم اصول را در این می دانند که به جای اینکه از منبع معرفت شناختی دین را موضوع علم اصول قرار دهند (یعنی عقل ونقل) حالات روانی مکلف (قطع و ظن)‏ را محور قرار داده است. با این توصیفات ایشان معتقد است بحث از قطع قطاع را باید در فقه بحث کرد نه در اصول مانند شک شکاک.

برای مطالعه بیشتر ر.ک. منزلت عقل در هندسه معرفت دینی صص. 150 تا 158  


 نوشته شده توسط مهدی عامری در پنج شنبه 88/7/9 و ساعت 10:0 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیر وبلاگ : دکتر حامد حاجی حیدری[69]
نویسندگان وبلاگ :
دکتر هادی وکیلی[0]
دکتر مهدی دستگردی[0]
دکتر علی مرادی[0]
دکتر علیرضا زیگلری[0]
دکتر بهزاد حمیدیه[0]
دکتر قاسم زائری[0]
دکتر سید احسان خاندوزی[12]
حسین حمداللهی[0]
علی خانی[0]
حامد مایلی[0]
مجتبی کرباسچی[8]
علیرضا خسروی[6]
مهدی عامری[19]
حامد فتحعلی خانی[0]
عباس سارخانی[0]
ابراهیم میرعزیزی[-1]
محمد مقصودعلی[0]
محمود عصرجدید[0]
مهدی حاجی‌حیدری[0]
اسماعیل میرعزیزی[2]
مصطفی احمدی[0]


آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 80473
جستجو در صفحه

خبر نامه