چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ عليرضا خسروي 
سلام صبح بخير
امروز جلسه به قوت خود کما في السابق برقرار است روزش را بخاطر شرکت برخي ديگه از دوستان عوئض کرديم
+ عليرضا خسروي 
سلام يکي از دوستان اصولگراي ما که خيلي هم دوستش دارم در وبلاگ خود مطلبي پيرامون دادگاه ها بصورت تخصصي حقوقي منتشرکرده است به ادرس زير برويد و مطالعه کنيد مي توانيم هم پيرامونش گفتگو داشته باشيم:
http://emrani.blogfa.com/post-69.aspx
+ حامد حاجي حيدري 

سلام به جملگي

باز هم از حاج اقا بهزاد خبري نيست.

+ مجتبي کرباسچي 
سلام
اگر بپذيريم علم اصول در باره قواعد استنباط بحث ميکند، چرا بايد هرمنوتيک را از آن جدا بدانيم؟
پاسخ

سلام عليكم علن اصول از قواعد استنباط بحث ميكند اما از چه قواعدي؟ چنانچه علما در تعريف اصول گفته اند قواعد ممهده در طريق استنباط و يا چنانچه شهيد صدر مي گويد عناصر مشتركه كه در اثبات حجيت دخيل باشند. اگر قرار باشد هرمونوتيك وارد اصول شود /ان گاه صرف و نحو و تجويد و رجال و درايه و ... هم مي بايست در اصول وارد شود. البته طبق بيان علامه جوادي بخشي از مطالب كنوني علم اصول هم بايد از اين علم خارج گردد. چنانچه قبلا اشاره كردم مثلا مباحث الفاظ مثل وضع و يا حسن و قبح . برداتشهاي مختلف و تاويل از يك متن بحثي است كه در اسنباط به كار نمي آيد به معناي اصولي
+ عليرضا خسروي 
سلام صبح بخير
+ مجتبي کرباسچي 
سلام
يک سؤال
آيا موضوعاتي چون قرائتهاي مختلف و هرمنوتيک در علم اصول جاي نمي‌گيرند؟
پاسخ

سلفام عليكم فكر نمي كنم به نظرم بيشتر بايد در علم تفسير باشد. علم اصول عهده دار مسائلي است كه در استنباط حكم شرعي به درد مجتهد ميخورد. (اين مدير نوبسنده مطلب است)
+ حامد حاجي حيدري 

سلام به جملگي

سلام به همگي

+ سيد احسان 
سلام عرض مي‏كنيم تا جزء غايبان نباشيم!
+ عليرضا خسروي 
واکنش صاحب نظران درخصوص توهين صانعي به مراجع:
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=711534
+ حامد حاجي حيدري 

سلام به همگي

غايبان بزرگ زياد شده اند؟

+ عليرضا خسروي 
سلام به همگي و جملگي
بايد به آقاي کرباسچي زيارت قبول گفته که از سفر عتبات عاليه آمده هر چندبدون خداحافظي رفته است
+ حامد حاجي حيدري 
سلام به جملگي

سلام عليكم بي شك نظر اساتيد ئ فضلا در اين باره انسب است اما حقير هم با بضاعت مزجات خود به نظرم مي رسد با توجه به اينكه اصول فقه رو به فربگي بسياري مي رود لازم است همان طور كه جناب علامه فرموده است تغييري در ساختاز آن داده شود. به نظر حقي مباحث الفاظ ديگر جز مسائل علم اصل نيست. و يا آچه درباره حسن و قبح بيان مي شود. لذا چنانچه آقاي رشاد هم قبلا فته اند بايد فلسفه علم اصول نوشت و مبادي و مسائل اصول را هم جدا نمود. بعلاوه اينكه همانطور كه جناب علامه اشاره كردند برخي مسائل اصول را يا بايد وارد قواعد فقهي كرد يا فقه.

باهربازديدي که داريد لينک خودرا درراس لينک ها قرار دهيد

اول لينک خودراثبت کرده وسپس کدي که سيستم به شما ميدهد را درقالب وبلاگ خود بگذاريد
لينک شما به صورت اتوماتيک ثبت مي شود
باهربازديد از سايت شما لينک شما به بالاي لينک ها ميايد


[گل]
لينک باکس هم اکنون در 370سايت فعال نشان داده ميشود

+ حامد حاجي حيدري 

سلام به همگي

برداشت خودتان را هم بگوييد.