• وبلاگ : بسم الله الرحمن الرحيم
  • يادداشت : نحوه مواجهه دولت با يك لايحه اقتصادي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 20 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + حامد حاجي حيدري 
    سلام به جملگي از جمله دكتر خاندوزي
    + سيد احسان 
    سلام بر رفقا،‏ حالا كه بحثهاي خارج از موضوع هم صورت مي‏گيره خواستم از جناب حاجي حيدري بخوام زكات علمشون‏رو بدن و تحليل جامعه‏شناختي از مسائل اجتماعي روز مثل همين 13 آبان ارائه بدن تا كمي عميق‏تر گپ بزنيم.
    + حميد 
    با سلام
    دوستان عزيز بيايد اين سوال را از خود بپرسيم که کل درآمد دولت از مجراي هدفمند کردن يارانه ها چقدر مي شود. به نظرم بيش از 12-13 ميليارد دلار نشود. حالا بايد از دولت پرسيد شما که 250 ميليارد دلار ذخيره ارزي و پول نفت 120 دلاري در اختيار داشتيد. با اين همه پول کدام مساله اقتصادي کشور را واقعاً (نه با آمارهاي من درآوردي) حل کرده ايد که حالا اين 12 -13 ميليارد دلار را مي خواهيد به صندوق دولت واريز کنيد. علاوه بر اين يادم مي آيد که احمدي نژاد آن اوايل صحبت از پرداخت يارانه 80 هزار تومان به هر نفر در ماه مي کرد در حالي که الان صحبت 24 هزار تومان است. فکر کنم تا زمان اجراي اين طرح بگويند چي 80 هزار تومان؟ کي گفته 50 هزار تومان؟ 30 هزار تومان کافيتونه؟ خوب اين 10 هزار تومان را بگيريد و دعا به جان ما کنيد
    + عليرضا خسروي 
    سلام صبح بخير
    من هم موافقم که : آنچه من و همه را آزرده، اين است كه چرا بايد كساني كار را به جايي برسانند كه حاكم مشروع مجبور به استفاده ابزار زور شود؟ خوب واقعا خوش آيند نبود. هر چند كه چاره اي هم نبود. در عين حال بايد كاري كرد. ولي اينکه آنها بدانند و ببيند نيروهاي لشکرکشي خياباني شان عددي در مقابل لشکرکشي حاکميت به حساب نمي ايد مهم تلقي مي شه.
    اينکه دولت نمي خواهد اين لايحه مهم در بوروکراسي اداري و رفت و امدهاي اداري و حاکميتي گرفتار بشه لازم و مفيد است ولي نبايد به اين بهانه مناسبات قانوني ناديده گرفته شود. هر چند هنوز جناب احمدي نژاد فاصله با مصاديق ديکتاتوري داره.
    جناب حميد؛ زياد در قيد و بند عناوين نباش!
    + حميديه 

    باسمه تعالي

    و باز هم نميفهمم كه چرا تهديد مجلس از سوي احمدي نژاد (اگر آن را واقعا تهديد به معناي واقعي كلمه كه مخالف قانون اساسي است بگيريم نه يك سماجت و پافشاري و ...)بايد سر از استبداد و مخالفت با مشروطه و به توپ بستن مجلس و ... دربياورد... اگر همينجور ادامه دهيد احمدي نژاد بخاطر اينكارش تبديل به رضاخان، هيتلر، شمر بن ذي الجوشن، اولي و دومي (لعنه الله عليهما) و اهريمن (انگره مينو) ميشود. به نظر شما چنين نيست؟!

    + حميديه 

    باسمه تعالي

    سلام به دوستان عزيز

    اينگونه ببينيم قضيه را چطور است؟: احمدي نژاد در كار عظيم تحول اقتصادي كه از دور قبل دنبال كرده است و فقط حاصل كار 20 مغز نبوده قطعا حالا هم مصمم در اجراي آن است (بخلاف نظر آقاي كرباسچي عزيز) و چنين كاري قاطعيت زياد و سماجت براي قانع كردن مجلس دارد. مساله پس گرفتن لايحه و تهديد مجلس را در اين پرتو ببينيم نه تهديد واقعي. اينكه اگر تفويض به دولت شود ديگر نظارتي بر آن نخواهد بود، به نظرم درست نيست بلكه نحوه خرج و مجراي خرج همه و همه بايد به محاسبات گزارش شود. دولت فقط ميخواهد در گيرودار مجلس و تصويب زمان‏بر نيافتد ولي پس از خرج كردن حاضر است پاسخگو باشد.

    ضمنا فراموش نكنيم كه نقد دولت هرچند خوب، مطلوب و بلكه ضروري است اما اين نبايد پيشفرض گرفته شود كه هر نقدي، تلقي به قبول شود و جوابگويان به نقدها به طرفداري كوركورانه دولت متهم شوند.

    + حميد 
    سلام به جملگي دوستان
    من که نفهميدم برخي از اين کامنتهايي که گذاشته ايد چه ربطي به مطلب جناب خاندوزي دارد. 13 آبان که خودش نياز به يک مطلب مجزا دارد در حالي که مطلب آقاي خاندوزي در مورد هدفمند کردن يارانه ها و رفتار احمدي نژاد با مجلس بود
    + حامد حاجي حيدري 

    سلام به جملگي

    خسروي عزيز: حسن كه تلقي نمي شود. معمولا توش و توان دولت را يا به قدرت تعبير مي كنند يا به اقتدار. و دولت هاي كارآمد از دومي بهره مي برند، نه اولي. و دومي يعني قدرتي كه نيازي به زور ندارد. آنچه جناب عامري را آزرده و مرا هم آزرد، اين است كه چرا بايد كساني كار را به جايي برسانند كه حاكم مشروع مجبور به استفاده از چنين ابزاري شود؟

    خوب واقعا خوش آيند نبود. هر چند كه چاره اي هم نبود.

    در عين حال بايد كاري كرد.

    + خسروي 
    سلام صبح بخير
    کشاندن نيروهاي حامي و حتي امنيتي به وسط خيابان در مقابل لشکرکشي خياباني آنها مفيد و لازم است. اينکه تعداد نيروها در مقابل آن جريان خيلي بيشتر بوده يک حسن تلقي مي شه.
    + عامري 

    سلام عليكم جملگي

    13 آبان امسال خوب نبود شايد نيروهاي نامي خودشان هم فكر نمي كردند تعداد سبزهاي اموي اين قدر كم باشد والا اين همه نيرو روانه نمي كردند. تعداد زياد نيروها خيلي زننده بودو منظور من اين بخش قضيه بود.

    نقد رهبري هم بحث انحرافي است. حد اقل در اين سطح. بايد مشخص ود چه كسي ميب تواند رهبر را نقد كند و چگونه. به نظر من يه طلبه نمي تواند رفتار يك دكتراي رياضي را در حل يك مسئله نقد كند. و اگر در حوزه سر اين قضيه بحث شود مي شود يك بحث دون وانحرافي!!

    در ضمن يعني چي غير خودي را نقد نمي كنيم؟ نقد ننيد وظطيفه روشنگري و تبيين هم نداريد. در همين هم كوتاهي مي شود به نظرم!

    + مجتبي کرباسچي 
    سلام

    جناب حاجي‌حيدري

    به نظر مي‌رسد سه دليل براي تفاوت رفتار با احمدي‌نژاد وجود دراد:

    1. معمولا از مخالف مي‌ترسيم ولي با دوستان بي‌رحم هستيم. نمونه‌اش مقايسه رفتار مراجع با رضاخان و هاشمي و خاتمي در مقايسه با احمدي‌نژاد
    2. از احمدي‌نژاد به عنوان اصولگرا انتظار چنين رفتارهايي نداريم.
    3. اصلا خاتمي و هاشمي را خودي به حساب نمي‌آوريم تا نقد کنيم.

    درمورد شرکتها و آقازاده‌ها و نقش آنها در نقد احمدي‌نژاد بيشتر توضيح بده.

    جناب عامري

    اتفاقا 13 آبان امسال بسيار خوب بود. کاهش تعداد آنها از چندصدهزارنفر به چندهزارنفر يعني پايان پروژه لشکرکشي خياباني

    بحث نقد رهبري «انحرافي و دون» نيست.



    + خسروي 
    سلام
    + سيد احسان 

    سلام به دوستاني كه در مقابل هر نقدي، خطاي ديگران را وسط مي كشند مي خواهم يك تضمين بدهم: محال است اين چند هزار مخالف فعال و چند ميليون ناراضي غيرفعال بتوانند بلايي سر جمهوري اسلامي بياورند اگر.. اگر ما زمينه را فراهم نكنيم و خودمان اصلاحگر نظام باشيم. هيچ مگسي موجب كزاز و فلجي سيستم نمي شود اگر زخمها ترميم شوند. اما اگر ما چشممان را بر زخمها بستيم و فقط بر دو مخالفمان لعنت فرستاديم همين دو مگس كوچك مي توانند فتنه بيافرينند. طبيب، زخمهاي واقعي بر پيكر اقتصاد و سياست و دين و اخلاق را ترميم مي كند. رفقا فرافكني نكنيد. دكتر حاجي حيدري ما از هيچ شركت و آقازاده اي خط نمي گيريم. باور بفرماييد.

    + حامد حاجي حيدري 

    سلام به همگي

    به نظر من مردم به سه دسته عمده قابل انقسام اند. دو دسته معدود كه هواداران دولت و سبزها هستند و گروه بزرگ تري كه از هيچ يك از دو جانب راضي نيستند، اما ايده سياسي كه آنان را نمايندگي كند وجود ندارد. و گمان مي كنم كه اگر راه سومي باز نشود، احتمال غلطيدن خلايق به سمت جنبش سبز بيش از سمت و سوي طرفداران دولت است.

    پس نقد دولت، اگر با نشان دادن يك راه مناسب براي آينده باشد كه به سؤالات اصلي مثل توسعه، عدالت، فساد، و... به معناي حفظ نظام و گشودن يك راه سوم است كه به نظر من همه ما بايد به دنبال فرمولي براي آن باشيم.

    راستي؛ جناب عامري خيلي عذر مي خواهم بابت تإخير راجع به ويرايش مصاحبه خرافات. سعي مي كنم كه جبران كنم.

    + عامري 

    راهپيمايي امسال خيلي ناراحت كننده بود شكاف عميقي بين مردم ايجاد شده. بر موسوي و كروبي لعنت.

    به نظرتون براي جبران اين شكاف و تنفر بين مردم چه بايد كرد؟

    به نظر من همه نخبگان بايد عليه موسوي و كروبي . وخاتمي بخروشند جاي انتقادات ريز و درشت از دولت و بحثهاي انحرافي و دون مثل نقد رهبري كه خيلي نا مربوط است.

       1   2      >