هیچ صدقه ای نزد خدا، محبوب تر از حقگویی نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 18

ایرنا: خبر شماره 641574

کد خبر: 641574 زمان مخابره: 28/5/1388 - 16:3:19
جمعی از علما و صاحبنظران در گفت‌وگو با ایرنا:
اهانت صانعی به احمدی نژاد، اهانت به همه ملت است/ بر عدالت صانعی خدشه وارد است
جمعی از علما، روحانیون و نمایندگان مجلس با محکومیت اهانت صانعی به احمدی نژاد، رییس جمهوری، این مساله را اهانت به ملت تلقی کرده و تاکید کردند: اگر صانعی همچنان بر سخنان نادرستش پابرجا باشد، بر عدالتش خدشه وارد است.
دیکتاتورهای مستبدی که پس از 22 خرداد همه منافع شخصی و باندی خود را در خطر می‌بینند و "محاکمه و مجازات" را بیخ گوش خود احساس می‌کنند، چه کاری بهتر از حمله به رئیس قوه مجریه و پرچم‌دار شعار عدالت، می‌توانند انجام دهند؟ در مقابل مافیای قدرت و ثروت و غارتگران متحجر اموال مردم چه می‌توان گفت جز "ادب مرد به ز دولت اوست".
این روزها توهین و فحاشی به شخص دوم مملکت به ادبیاتی رایج میان شکست‌خوردگان انتخابات دهم مبدل شده است. احمدی نژاد در واقع به عنوان نماد و نماینده ملت ایران شناخته می‌شود و او به عنوان کسی که توانسته حدود 25 میلیون رای ملت را در حماسه 40 میلیونی 22 خرداد از آن خود کند، مورد هتاکی هماهنگ نمایندگان نظام سلطه، سلطنت‌طلبان، ضد انقلاب، اغتشاشگران و منافقین در داخل و خارج قرار می گیرد چرا که آسان‌ترین راه انتقام از ملت مکتبی ایران، فحاشی به منتخب آنان است. احمدی نژاد این روزها هزینه انتخاب معنادار ملت را می‌پردازد.
**
شیخ یوسف صانعی از حامیان میرحسین موسوی، در جمع تعدادى از روحانیون هم نظرش در گرگان، با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهورى در مجلس گفت: «در مجلس در مقابل قرآن به خدا سوگند مى خورند، این هم کفاره داره هم حنثش معصیت کبیره است. اون وقت چطور روز از نو روزى از نو؟ این از حرومزادگیشه دروغ میگه! والا امام زمان رو مى بینه».
جمعی از علما،روحانیون و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی با اشاره به اینکه صانعی در میان مراجع تقلید قم جایگاهی ندارد بیان کردند: اهانت صانعی به رییس جمهور ،اهانت به مردم ایران است.
آنان با تاکید بر اینکه رییس جمهور حق شکایت از صانعی را دارد افزودند: صانعی امام جماعت مسجد ضرار این روزهاست.
گفت‌وگوی خبرنگار سیاسی ایرنا با این علما، روحانیون و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ذیل آمده است:


** اگر صانعی همچنان بر سخنان نادرستش پابرجا باشد، بر عدالتش خدشه وارد است
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان صانعی در بی احترامی به رییس جمهور تاکید کرد: صانعی اگر همچنان بر سخنان نادرستش پابرجا باشد، بر عدالتش خدشه به وجود خواهد آمد.
آیت الله "سید احمد خاتمی" افزود: اگر آنچه را که آقای صانعی گفته باشد جا دارد ایشان پوزش خواسته و بگوید که سهو لسان بوده است.
وی اظهار داشت: اگر آیت الله صانعی، همچنان اصرار بر این سخن نادرست داشته باشند، خدشه در عدالت ایشان به وجود خواهد آمد.

**صانعی در میان مراجع تقلید جایگاهی ندارد
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با محکومیت اهانت صانعی به دکتر محمود احمدی نژاد تاکید کرد: آقای صانعی در واقع در میان مراجع تقلید جایگاهی ندارد.
حجت الاسلام "جعفر شجونی" تاکید کرد: امروز بعضی افراد گرفتار آیه شریفه "ظلوما جهلوا" شده اند معنی این آیه همین است که عده ای جهل دارند و با این جهلشان، تعدی و ستم و ظلم به خودشان و جامعشان انجام می دهند.
وی اظهار داشت: این آقایان اصلاح طلب دو مرجع تقلید برای خود پیدا کردند یکی "بیات" و دیگری "صانعی".
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: این دو نفر در میان مراجع تقلید جایگاهی ندارند.
شجونی اظهار داشت: این اظهارات نشان دهنده بی عدالتی است و گوینده آن باید مجازات شود تا دیگر به خود اجازه ندهد که چنین صحبت هایی را مطرح کند.

** سخنان صانعی بی‌حرمتی به رای مردم است
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با محکومیت سخنان صانعی در اهانت به رییس جمهور تاکید کرد: سخنان آقای صانعی آب به آسیاب دشمن ریختن و بی‌حرمتی به رای مردم است.
حجت الاسلام "احمد سالک" در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به اینکه نقش اساسی علمای اسلام در طول تاریخ همیشه بر مبنای خیرخواهی و هدایت و گسترش فرهنگ اخلاق به خصوص در مسائل اجتماعی و حکومتی بوده است تاکید کرد: در زمان حکومت اسلامی، امام و رهبر معظم انقلاب به عنوان محور حاکمیت دینی، هدایت کلان نظام را بر اساس فلسفه ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی بر عهده داشتند.
وی اظهار داشت: پس از آنکه رهبرمعظم انقلاب، در مراسم تنفیذ مشروعیت حرکت حکومت و دولت را تایید فرمودند دیگر بر اساس قانون اساسی رییس جمهور، دومین شخص حکومت ایران است و بر همه فریختگان ضرورت دارد که از این حرکت حمایت کنند.
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه صحبت های آقای صانعی در گرگان در شان کسی که مدعی مرجعیت باشد نیست، افزود: آثار تخریبی صحبت های او نه تنها در داخل، قلوب مردم را جریحه دار می کند بلکه آب به آسیاب دشمن ریختن است و دشمنان بهترین بهره برداری را از این سخنان می کنند.
سالک اظهار داشت: صحبت‌های آقای صانعی بی حرمتی به رای مردم است.


**صانعی باید نسبت به بی حرمتی به رییس جمهوری پاسخگو باشد
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه صانعی با بی حرمتی به رییس جمهوری تنها خوراک رسانه های بیگانه و ضد انقلاب را فراهم کرده است، گفت: صانعی باید نسبت به این بی حرمتی به رییس جمهوری پاسخگو باشد.
حجت الاسلام" حسین سبحانی نیا" با اشاره به اینکه آقای صانعی نباید چنین اظهار نظری را مطرح می کرد، گفت: بیان این گونه مسائل از جایگاه روحانیت بسیار ناشایست است.
وی با اشاره به اینکه بیان این تهمت ها به رییس جمهور کشور بسیار ناشایست است، اظهار داشت: بیان اینگونه صحبت ها از یک فردی که مرجع تقلید است بسیار نادرست و جای سوال دارد.
سبحانی نیا اظهار داشت: باید دید صانعی بر چه اساسی این مسائل را مطرح کرده است.
وی افزود: از آنجایی که حفظ نظام برای همه ما واجب است، باید از بیان هر گونه مساله ای که به نظام آسیب وارد کند پرهیز کرد.
سبحانی نیا با تاکید بر اینکه صانعی باید نسبت به این اهانت ها پاسخگو باشد، تاکید کرد: آقای صانعی با بیان این گونه مسائل نباید بهانه ای به دست دشمنان بدهند.


** صانعی باید به علت تهمت بزرگ به رییس جمهور توبه کند
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکومیت صانعی در خصوص اتهام ناروا به رییس جمهور تاکید کرد: صانعی باید به علت این تهمت بزرگ توبه کند و از رییس جمهور عذرخواهی کند.
حجت الاسلام "حسین ابراهیمی" در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: متاسفانه صانعی از ابتدای انقلاب تا به حال مواضعی تند و گاهی غیر اصولی داشته است ،حال آنکه این مواضع ایشان در شان مرجعیت نیست.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه به کار بردن برخی از الفاظ اگر برای افراد معمولی گناه باشد برای بزرگانی مثل صانعی گناه کبیره است اظهار داشت: صانعی نباید شان روحانیت را پایین بیاورد و نباید عباراتی را به زبان بیاورد که در جایگاه او نیست.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: به کار بستن چنین تهمت هایی به رییس جمهور عین بی انصافی است، چنین عباراتی شایسته شخصی مثل صانعی نیست و معتقدم که اگر واقعا اشتباهی رخ داده او باید تصحیح کنند.
وی با تاکید بر اینکه بیان این گونه عبارات نیاز به توبه و استغفار دارد گفت: اتهام به کسی زدن کار آسانی نیست و امکان جبران آن بسیار سخت است.
ابراهیمی تاکید کرد: من این‌گونه اقدامات را به ضرر نظام می دانم و صانعی باید بابت این تهمت بزرگ توبه و استغفار کند و از رییس جمهور عذرخواهی کند.


**صانعی امام جماعت مسجد ضرار این روزهاست
حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: افاضات آقای صانعی در گرگان نشان داد که ایشان امام جماعت مسجد ضرار این روزهاست.
به گزارش ایرنا، این نماینده اصولگرای مجلس هشتم در این یادداشت که در وبلاگ شخصی وی منتشر شده است، تاکید کرد: از یاد نبریم که این جماعت در ایام انتخابات دائما شعار سر می دادند که دروغ ممنوع و از مردم می خواستند تا به دروغگو رای ندهند. همین طور در ایام انتخابات بارها اعلام کردند که "ادب مرد به ز دولت اوست". اکنون مردم به حرف آنها گوش دادند به دروغگویان رای ندادند و اعلام کردند که چون شما ادب ندارید، لیاقت دولت هم ندارید ولی از این پس می گویند که شما نه تنها استحقاق دولت ندارید که به دلیل دروغگویی و بی ادبی، لیاقت مرجعیت هم ندارید و حتی به دلیل فقدان شرط عدالت ، لیاقت امامت جماعتی هم نداری هر چند برای امامت مسجد ضرار ظاهرا هیچ یک از این شرایط لازم نیست.
متن کامل این یادداشت بدین شرح است: رهبر معظم انقلاب، انتخابات دهم ریاست جمهوری را میدان امتحان نخبگان دانستند ، نخبگانی از جنس مردان سیاست و حتی از جنس مردانی در لباس دین. یکی از کسانی که در این انتخابات مردودیش بیش از گذشته برای همه آشکار شد، آقای صانعی بود.
ایشان که به بهره گیری از فتوای عجیب و غریب و همت روزنامه های زنجیره ای مورد حمایت غرب و مصاحبه با تریبون هایی مانند بی بی سی توانست در دوره حاکمیت اصلاح طلبان عنوان مرجع تقلید را برای خودش دست و پا کند، خیلی زود با رفتارها و مواضع و فتاوای بی مبنایش جایگاه خود را از دست داد، چه این که شخصیت هایی از این دست شاید برای چند روزی بتواند دکان و دستکی برای خود فراهم کنند اما هرگز نمی توانند این عناوین را برای خود ماندگار کنند.
از یاد نمی برم که در سال 1380 وقتی آقای خاتمی برای بار دوم به ریاست جمهوری رسید، عده ای موتورسوار با ظاهری کاملا متفاوت از مردم عادی در شهر قم مانور می دادند و از جمله در برابر دفتر و بیت همین فرد برای دقایقی به کف و صوت پرداختند و البته حضرت آیت الله هم آنان را در کف زدن یاری کرد! همان شب این جماعت موتورسوار را دیدم که در خیابان های قم روحانیون را مسخره می کردند. فردای آن روز خدمت آیت الله مصباح رسیدم و گفتم حاج آقا ؛ عمامه به سری رای آورده ، اما عمامه به سران مسخره می شوند، حکمت چیست و استاد محترم دردمندانه از راز دنیای وارونه آن روز سخن گفت و ما را دعوت به صبر کرد.
ما صبر کردیم و این بار همان مردم برای بار دوم فرد دیگری را انتخاب کردند با جنس و عملکردی متفاوت ولی با این تفاوت که این بار همان جمعیت متفاوت از مردم ، با اقتدا به همین افراد ضمن ادعای تقلب و جابجایی آرا در خیابان ها ریختند و مسجد آتش زدند و چادر از سر دیگری کشیدند و البته شب ها با لباس های نیمه برهنه در شمال شهر تهران بر بام خانه هایشان تکبیر گفتند!
رهبر معظم انقلاب در بیاناتی دقیق این رفتارها را با حرکت جماعتی در صدر اسلام مقایسه کردند که با ساخت مسجدی به جنگ سمبل مساجد حق آمده بودند. مسجد ضرار دیروز امام جماعتی داشت و بدون شک مسجد ضرار امروز هم امام جماعت و مرجع تقلید می خواهد اما از جنس خودشان.
افاضات آقای صانعی در گرگان نشان داد که ایشان امام جماعت مسجد ضرار این روزهاست. امامی که بی محابا دهان به هتک حرمت دیگران باز می کند ، روزی از خوشحالی کف می زند و روزی از ناراحتی رویگردانی مردم ، به منتخبشان تهمت حرامزادگی می دهد !
امروز صبح خبرنگاران با دفتر به اصطلاح این مرجع تقلید در قم تماس گرفته اند و پرسیده اند که بر اساس فتوای ایشان اگر کسی به دیگری نسبت حرامزاده دهد ، حکمش چیست ؟ گفته اند که این عمل حرام و گناه کبیره است و اگر این فرد نتواند ادعای خود را ثابت کند، باید بر او حد قذف را جاری کرد که هشتاد ضربه شلاق است. اکنون با توجه به این که شیخ صانعی چنین نسبتی را به رییس جمهور منتخب مرذم ایران داده است لازم است از این فرد دلیل و برهان نسبتی که داده خواسته شود و اگر نتوانست به اثبات برساند - که نخواهد توانست – آنگاه این اقدامات در باره اش صورت گیرد :
1 . با توجه به این که شیخ صانعی این نسبت را پس از ادعای این که احمدی نژاد در صحن علنی مجلس قسم دروغ خورده ، به او داده ، بعد از بررسی این ادعا بر اساس فتوای خودش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در برابر دیدگان نمایندگان مردم ایران، حد شرعی درباره اش اجرا شود.
2 . جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در طول سال های قبل و بعد از انقلاب به عنوان یک مرجع جمعی ، تکیه گاه مردم مسلمان بوده است، همانگونه که در جلسان خصوصی خود بارها و بارها در خصوص انحرافات برخی از روحانیون و مراجع خود ساخته و از جمله این فرد به بحث نشسته ، یکبار برای همیشه سفره دل باز کند و در اقدامی انقلابی و دینی همچون بیانیه ای که به امضای عالمی بزرگ چون آیت الله مشکینی در باره عدم مشروعیت سازمان مجاهدین انقلاب به یادگار ماند ، واقعیت ها را با مردم در میان بگذارد و مرز میان عالمان دینی ای که با ادب و علم خود همواره مایه افتخار مرجعیت شیعه بوده اند را با عالمانی که با ابزار بی بی سی به عنوان مرجع تراشیده شده اند ، مشخص کنند و ساحت مرجعیت شیعه را پاک سازد.
3 . دفتر این فرد کوشیده تا این موضوع را انکار کند و آن را به عنوان ذکر ضرب المثل جا بیندازد که حتی با پذیرش این توجیه ، همچنان این اهانت در جای خود باقی است و در واقع گوینده سعی کرده تا با ضرب المثل ادعای خود را ثابت کند. این توجیه را باید دروغی دیگر برای فرار از این افتضاح دانست .
از یاد نبریم که این جماعت در ایام انتخابات دائما شعار سر می دادند که دروغ ممنوع و از مردم می خواستند تا به دروغگو رای ندهند . همین طور در ایام انتخابات بارها اعلام کردند که ادب مرد به ز دولت اوست . اکنون مردم به حرف آنها گوش دادند به دروغگویان رای ندادند و اعلام کردند که چون شما ادب ندارید ، لیاقت دولت هم ندارید ولی از این پس می گویند که شما نه تنها استحقاق دولت ندارید که به دلیل دروغگویی و بی ادبی ، لیاقت مرجعیت هم ندارید و حتی به دلیل فقدان شرط عدالت ، لیاقت امامت جماعتی هم نداری هرچند برای امامت مسجد ضرار ظاهرا هیچ یک از این شرایط لازم نیست.


**اهانت صانعی به رئیس‌جمهور تکان‌دهنده بود؛ احمدی‌نژاد حق دارد شکایت کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهانت های صانعی به رییس جمهور بسیار تکان دهنده بود و احمدی نژاد حق دارد که در این خصوص شکایت کند.
"سید حسین نقوی حسینی" بیانات صانعی را بسیار تکان دهنده دانست و تاکید کرد: امیدوارم ایشان درباره این مطالب سخنی برای گفتن داشته باشند.
وی گفت: قسم رییس جمهور در مراسم تحلیف متن مصوب در قانون اساسی دارد و مجلس آن را تصویب کرده و رییس جمهور همان متن را در حضور رییس قوه قضاییه که خود مجتهد هستند بیان کردند، قسم چیری نیست که فرد از خودش بیان کند.
نقوی حسینی با محکوم کردن اهانت صانعی به دکتر احمدی نژاد گفت: صانعی با این اهانت زننده نه تنها به یک شخصیت بزرگ توهین کرده بلکه شخصیت انسانی رییس جمهور را نیز زیر سوال برده است.
وی اظهار داشت: تهمت حرامزادگی را به کسی نسبت دادن گناه کبیره و جرم بزرگی است و آقای صانعی از مراجع هستند و باید این مساله را بیش از هر فرد دیگری بدانند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گناه بزرگی است، آیا آقای صانعی می توانند پاسخگوی دنیا و آخرتشان باشند، من به رییس جمهور حق می دهم که در محکمه از آقای صانعی شکایت کند.


** اهانت صانعی به رییس جمهور، اهانت به ملت ایران است
دبیر سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان صانعی در اهانت به رییس جمهور گفت: اهانت صانعی به رییس جمهور اهانت به ملت ایران است.
"محمد کاظم انبارلویی" در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به اینکه اهانت یوس صانعی به رییس جمهور را نمی توان باور کرد گفت: امیدوارم صانعی بیاید و در این خصوص صحبت کند زیرا اهانت به رییس جمهوری که با رای آزاد مردم انتخاب شده است، اهانت به کل ملت ایران است.
سردبیر روزنامه رسالت تاکید کرد: ایشان بدانند که در شان روحانیت و مرجعیت نیست که بخواهد کسانی را با عبارات موجود یاد کند.
این روزنامه نگار تاکید کرد: اگر نقد و اشکالی وجود داشته باشد باید گفته شود ولی این افراد بدانند که اهانت، نقد نیست.
انبارلویی اظهار داشت: آقای صانعی باید به مقلدان خود بیاموزند که هیچ گاه در دیدگاه های خودشان از عبارات موهن و اهانت آمیز استفاده نکنند و امیدواریم که پاسخ قانع کننده ای داشته باشد.


** صانعی به دلیل توهین به رای مردم باید مجازات شود
دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن و عضو هیات علمی موسسه آموزشی_پژوهشی امام خمینی(ره) قم با محکومیت سخنان یوسف صانعی در اهانت به دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: صانعی با این اهانت به 25 میلیون رای ملت ایران توهین کرده است.
حجت الاسلام "قاسم روانبخش" با اشاره به اینکه اگر کسی اتهامی به فردی بزند و نتواند آن را ثابت کند حکمش 80 ضربه شلاق است گفت: این فرد هر که می خواهد باشد خواه روحانی باشد و خواه فرد عادی باشد اگر توهین کند باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: حکم این افراد در فقه کاملا مشخص شده است ،البته این مسئله تنها برای افراد عادی صدق می کند ولی اگر فردی به یک شخصیت مملکتی توهین کند و نتواند آن را اثبات کند مجازات بیشتری در انتظار اوست.
روانبخش تاکید کرد: سخنان صانعی بوی توطئه را می دهد و در هر صورت او باید معنای این حرامزادگی را اثبات کند.
وی گفت: چون فردی مثل صانعی این سخن را گفته نمی شود از کنار آن گذاشت زیرا این‌گونه هر کسی به خود اجازه می دهد این طور سخن بگوید و سران مملکتی را با القاب توهین آمیز زیر سوال ببرد.
این روزنامه نگار اظهار داشت: هر چند رییس جمهور شانشان بالاتر از این حرف هاست که از این فرد شکایت کنند و ایشان به این‌گونه مسائل اهمیتی نمی دهند. اینها از مواردی است که مدعی العموم باید وارد شود زیرا صانعی نه تنها به رییس جمهور مملکت ،بلکه به 25 میلیون ایرانی اهانت کرده است.
روانبخش با اشاره به اینکه دستگاه قضایی باید به سرعت به این مساله رسیدگی کند اظهار داشت: اگر دستگاه قضایی وارد نشود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی ماند، باید هر چه زودتر به این گونه صحبت ها که برخی از افراد مطرح می کنند رسیدگی شود.


***صانعی همواره مورد سوء استفاده عناصر افراطی و منافق قرار گرفته است
همچنین عبدالحسین معتمدی کارشناس مسائل سیاسی در روزنامه کیهان نوشت: متاسفانه آقای صانعی طی سال های اخیر به واسطه برخی ارتباطات ناسالم همواره مورد سوء استفاده عناصر افراطی و منافق قرار گرفته و مواضع وی در صدر اخبار رسانه های بیگانه و ضدانقلاب قرار داشته است.
متن کامل یادداشت او به شرح زیر است:
"با چهره ای برافروخته، از اصلاح طلبان زندانی به عنوان کسانی که در راس این نظام بودند یاد کرد و پرسید: آیا نسبت دادن اتهام براندازی به این افراد باورکردنی است؟".
این عبارت را سایت های ضدانقلابی و آشوب طلب نظیر نوروز و موج سبز آزادی و... از قول آقای صانعی منتشر کردند.
براساس گزارش این سایت ها، وی همچنین در استدلالی کاملا عقلی و شرعی! تقلب در انتخابات را ثابت کرده و گفته است "امام فرمود میزان رای ملت است. من به یک کسی که آمده بود گفتم آقا ابطال کنید انتخابات را، آسمان که به زمین نمی آید. او گفت نه تقلب نبوده. گفتم آقا تقلب نبوده، که یک کسی گفت هفتاد تا دلیل می آورم که توی حوض آب نیست. آن یکی گفت من یک دلیل می آورم که هست. بغلش زد و پرتش کرد توی حوض! گفت حالا آب هست یا نیست!.
آقای صانعی هیچ توضیح مستندی درباره ادعای خود مبنی بر وجود تقلب در انتخابات ارائه نکرد و این در حالی است که افراطیون مدعی اصلاح طلبی- طیفی که صراحتا تقلید از مرجعیت را به رفتار میمون تشبیه کردند- از وی به خاطر خدمات ویژه اش به تندروها، به عنوان "مرجع تقلید" و "آیت الله العظمی" نام می برند.
اگر علم و عدالت و تدبیر را از بدیهی ترین شرایط مرجعیت در نظر بگیریم، جای پرسش است که چگونه آقای صانعی به خود اجازه می دهد با یک جوک، قانون و موازین و مکانیزم های آن را به همراه رای 40میلیونی یک ملت زیر پا بگذارد و با نقض حقوق آن 5/24میلیون نفری که رئیس جمهور را انتخاب کرده اند، به سادگی ادعا کند تقلب شده حال آن که طراحان اصلی سناریوی تقلب، در قافیه شعری که گفته اند، مانده اند؟
استدلال دیگر آقای صانعی نیز مبنی بر اینکه اتهام براندازی را نمی توان به کسانی نسبت داد که روزگاری در راس و در منصب و مسند بوده اند نشان می دهد ایشان یا واقعا علم و آگاهی ندارند پس نباید از موضع عالمان دین سخن بگویند یا اینکه می دانند اما علم خویش را کتمان می کنند تا عموم به خطا بیفتند که این، اجحافی بزرگتر است. اگر قرار باشد آقای صانعی با همین استدلال (بخوانید مغالطه) قاضی باشد، قبل از هرکس- نعوذبالله- باید علی بن ابیطالب(ع) و عدالت طلبی آن حضرت را سرزنش و مواخذه کند که از سابقه مجاهدت و در راس بودن صحابه اشرافیت زده و قدرت پرستی نظیر طلحه بن عبیدالله (طلحه الخیر) و زبیربن عوام (سیف الاسلام) نهراسید و سوابق طولانی آنها در جنگ های صدراسلام و حتی مجروح شدن شان باعث نشد، قاعده "میزان، حال فعلی افراد است" را در حق آنان جاری نکند و تن به باج خواهی های اقتصادی و سیاسی آنها بدهد.
لابد براساس مغالطه آقای صانعی، امیرمؤمنان(ع) وقتی فتنه انگیزی و آشوبگری طلحه و زبیر را دید نباید آنها را به عنوان پیمان شکنان و مارقین تحت تعقیب و مجازات قرار می داد.
ایشان کافی است به بخش کلمات قصار نهج البلاغه مراجعه کنند که حارث بن حوط وسط جنگ جمل، گریبان امام را گرفته بود با این استدلال که من این جبهه مقابل را مسلمان می دانم و نه گمراه.
حضرت آنجا به آن انسان سردرگم که بعدها نیز به خوارج پیوست، گفت: "تو پیش پایت را دیدی و سر را بلند نکردی تا افق دورتر را ببینی و گمراه شدی (کوته بینانه نگریستی نه عمیق و ژرف اندیشانه) تو حق را نشناخته ای تا بدانی یاران آن چه کسانی هستند و باطل را نفهمیده ای تا یاران آن را بشناسی. (کلمه 262)
آقای صانعی در ادامه مغالطه های خود همچنین به حضرت امام و سیاست ایشان استناد کرده و می گوید: "امام از آنها که در انقلاب زحمت هم کشیده بودند، از بعضی هایشان هم ناراحت بودند اما در عین حال نگه شان می داشت. حکومت اسلامی حداقل باید با آنهایی که زحمت کشیدند خوب رفتار کند. این کلاس اول سیاست است. منتها چه کنیم خدا عقلشان را گرفته. الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء. اقلا اطرافیان را نگه دارید."
ایشان البته احتمالا ترجیح داده خود را به بی خبری بزند و گرنه حضرت امام (ره) با وجود تلخی و غصه تمام، آن برخورد محکم را با آقای منتظری - که مانند این روزهای مدعیان اصلاح طلبی و برخی روحانی نمایان ساده لوح مشغول اتهام پراکنی علیه نظام بود- انجام داد در حالی که اگر سیاست را به شیوه ماکیاولیستی برخی افراد می فهمید با فتنه انگیزی افرادی نظیر منتظری و باند جنایتکار و شایعه پرداز مهدی هاشمی معدوم، مداهنه می کرد اما امام راحل(ره) با آن تقوا و بصیرتی که داشت هرگز نمی توانست مصلحت نظام و اسلام و انقلاب را فدای "عقلانیت" از جنس عقل کسانی چون آقای صانعی کند!
و نهایتا اینکه آقای صانعی اگر از سر علم و تقوا و نه تعصب جناحی و قبیله ای سخن می گفت، از کلام امام سجاد علیه السلام علیه نظام اسلامی استفاده نمی کرد تا معیار دیگری برای سنجش عقلانیت و خرد خود به میان نهاده باشد.
متاسفانه آقای صانعی طی سال های اخیر به واسطه برخی ارتباطات ناسالم همواره مورد سوء استفاده عناصر افراطی و منافق قرار گرفته و مواضع وی در صدر اخبار رسانه های بیگانه و ضدانقلاب قرار داشته است و البته باید گفت دشمنان ما حتماً از احمق ها هستند که مواضع چنین کسانی را بر صدر اخبار خود می نشانند و خود را فریب می دهند و آخر به ندامت می افتند الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء.

** دفتر آیت الله صانعی: ایراد نسبت حرامزادگی به افراد گناه و مجازات آن حد است
این در حالی است که یکی از مقلدان آیت الله صانعی، در پی انتشار اظهار نظر اخیر ایشان در تماسی با دفتر وی در قم با طرح سوالی درباره حکم کسی که نسبت حرامزادگی به فردی بدهد، از بخش استفتائات این دفتر پاسخ خواست.
دفتر آیت الله صانعی در پاسخ به استفتائی مبنی بر این که " نسبت حرامزادگی به افراد چه حکمی دارد" پاسخ داد: نسبت حرامزادگی به هر فرد- چه مسلمان و چه غیر مسلمان اشتباه بزرگ و گناه و مجازات آن حد است.
فرد پاسخ گو دراین باره تصریح کرد: ایراد نسبت حرامزادگی به هر فرد، اشتباه بزرگ و گناه است و یقینا مجازات آن حد است.

** پایگاه اطلاع رسانی صانعی و جوابیه ای که پاسخ نیست
همچنین پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله یوسف صانعی روز سه شنبه نوشت: هر گونه ارتباط مسایل مطرح شده در سخنرانی اخیر وی در گلستان با رییس جمهوری رد می شود.
به گزارش ایرنا، در بخشی از رونوشت نامه ای که برای دو رسانه داخلی نوشته شده ، آمده است: "آنچه در انتهای سخنرانی ایشان آمده هیچ ارتباطی به اشخاص و آنچه (در رسانه ها آمده است) نداشته و ندارد".
در این نامه خاطرنشان شده است: با توجه به خبرهای منتشر شده در آن رسانه ها لازم به ذکر است آنچه در انتهای سخنرانی حضرت آیت الله العظمی صانعی آمده است ناظر به حکایتی است که معظم له در اواسط سخنرانی آن را نقل نموده و هیچ ارتباطی به اشخاص و آنچه شما بیان نموده اید نداشته و ندارد و در کل درتضاد با آن می باشد که با مراجعه به متن کامل سخنرانی معظم له ازقضاوت عجولانه و دروغ سازی جلوگیری می شد."
دفتر آیت الله صانعی در حالی این توضیح را بر روی سایت خود قرار داده است که تصویر سخنرانی وی در جمع تعدادی از روحانیون گرگان به طور کامل بر روی برخی سایت ها منتشر شده است. صانعی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهوری در مجلس می گوید: "در مجلس در مقابل قرآن به خدا سوگند می‌خورند، این هم کفاره داره هم حنثش معصیت کبیره است. اون وقت چطور روز از نو روزی از نو؟ این از حرومزادگیشه دروغ میگه! والا امام زمان رو می‌بینه".
===================================================================================
خبرنامه دانشجویان ایران:
===================================================================================

یوسف صانعی احمدی نژاد را "حرامزاده" خواند+ فیلم

سه شنبه ?? مرداد ???? ساعت ??:?? جدید
نامه الکترونیک چاپ

خبرنامه دانشجویان ایران: شیخ یوسف صانعی، حامی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی توهین آمیز رئیس جمهور اسلامی ایران را "حرام زاده" خواند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» صانعی در این سخنان موهن به صراحت به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب ملت ایران توهین می کند.

رجا نیوز نوشت: وی که خود را "مرجع تقلید" می‌خواند، در جمع تعدادی از روحانیون هم‌نظرش در گرگان، با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهوری در مجلس گفت: "در مجلس در مقابل قرآن به خدا سوگند می‌خورند، این هم کفاره داره هم حنثش معصیت کبیره است. اون وقت چطور روز از نو روزی از نو؟ این از حرومزادگیشه دروغ میگه! والا امام زمان رو می‌بینه".




صانعی در ادامه این اظهارات شگفت‌آور اضافه کرده است: روزی که مثلا برای خودش جشن پیروزی گرفته بود هم، در ملا عام به حرامزادگیش اعتراف کرد. مگر آنجا نگفت من سیدم و شال سبز بر گردن انداخت. پدر شناسنامه ایش سید بود مگر؟

 

 نوشته شده توسط دکتر حامد حاجی حیدری در دوشنبه 88/6/23 و ساعت 1:16 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیر وبلاگ : دکتر حامد حاجی حیدری[69]
نویسندگان وبلاگ :
دکتر هادی وکیلی[0]
دکتر مهدی دستگردی[0]
دکتر علی مرادی[0]
دکتر علیرضا زیگلری[0]
دکتر بهزاد حمیدیه[0]
دکتر قاسم زائری[0]
دکتر سید احسان خاندوزی[12]
حسین حمداللهی[0]
علی خانی[0]
حامد مایلی[0]
مجتبی کرباسچی[8]
علیرضا خسروی[6]
مهدی عامری[19]
حامد فتحعلی خانی[0]
عباس سارخانی[0]
ابراهیم میرعزیزی[-1]
محمد مقصودعلی[0]
محمود عصرجدید[0]
مهدی حاجی‌حیدری[0]
اسماعیل میرعزیزی[2]
مصطفی احمدی[0]


آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 80692
جستجو در صفحه

خبر نامه