سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اساس حکمت، همراهی حقّ است و فرمانبردن از حقدار . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

جناب دکتر خاندوزی در مطلبی پیرامون ولایت پذیری نظراتی را ارائه کرده بودند اینک بنده چند سوال و چند نکته تقدیم می دارم.

1- با توجه به آنجه نگاشته اید چرا بر احمدی نژاد در انتخاب مشایی خرده گرفتید؟؟ و با کنایه فرمودید رییس جمهور خجالت کشید به علمای قم بگوید خس و خاشاک مشایی رو معاون اول کرد؟ اگر می توان با ولایت فقیه مخالف بود (به همان معنایی که شما نوشته اید) پس به طریق اولی با مراجع تقلید هم می توان مخالف بود!! و ایرادی بر احمدی نژاد نیست و احتمالا این نوشته شما یعنی آن گفته را پس گرفته اید.
2- مثالی که در رابطه با هلال ماه شوال ذکر کردید صحیح نیست چون استهلال از شئون ولایی ولایت فقیه نیست مانند اینکه شخصی می داند فلان جا نجس است و خودش یقین کرده به این نجاست اینجا شان ولی و شارع نیست که اعلام کند این نجس نیست!
3- با این توصیفات شما باید پرسید التزام به ولایت فقیه کجا نمود پیدا می کند؟ در حکمها؟ در فتاوا؟ در کجا؟ چون در همه اینها غیر معصوم است. حال اگر مخالف بودیم مثلا بنده با حضور واعظ ظبسی بر آستان قدس مخالفم و دلایلی دارم نحوه بروزش چگونه باید باشد؟
4- با این توصیفات اصلا مقام ولایت به چه کار می آید؟ آیا شان او را در حد یک فرمانده و شاه تنزل نداده ایم؟ چون در هر کشوری یه نفر بالا سر همه هستند مثلا صدر اعظم! میشه نظرات او را قبول نداشت میشه باهاش مخالفت کرد ولی مجبوریم ازش اطاعت کنیم!! به نظر مقام ولایت فقیه از آن جهت که ولایت فقه بر جامعه است خیلی فراتر از این حرفهاست. یعنی آدمی که غیر معصوم است درست اما در میان افراد جامعه فردی است که به معصومین از همه نزدیکتر است (اثبات عقلی ولایت فقیه علامه مصباح را نگاه کنید)
5- در مورد نامه امام خامنه ای به حضرت امام راحل که در آخر نوشته بیان فرمودید آن طور که بنده از نزدیکان ایشان شنیدم قضیه این بوده است که ایشان شک داشته نظر امام واقعا این گونه باشد و می پنداشته برخی این را از قول امام جعل کرده اند لذا بیان میدارد که حتما باید  حکم امام را ببینم و از انجا که به شدت با میرحسین مخالف بوده است تمایلی برای گفتگو با امام نیز نداشته است. بعلاوه بعدها ثابت شد که افرادی مثل محسن رضایی نزد امام رفته و گفته اند جنگ بدون میر حسین پیش نخواهد رفت و امام ان گونه جکم داده اند.
6- این سخنان را آیا در مورد حضرت امام خمینی هم بیان می دارید؟ یعنی ممکن است شخصی با امام مخالف بوده و همچنان در راه امام باشد؟؟
7- نظر شما در باره وصیت نامه امام چیست؟ آیا اینکه مجلس از وصیت نامه امام قانون وضع کند کار صحیحی است؟


 نوشته شده توسط مهدی عامری در شنبه 88/6/28 و ساعت 7:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیر وبلاگ : دکتر حامد حاجی حیدری[69]
نویسندگان وبلاگ :
دکتر هادی وکیلی[0]
دکتر مهدی دستگردی[0]
دکتر علی مرادی[0]
دکتر علیرضا زیگلری[0]
دکتر بهزاد حمیدیه[0]
دکتر قاسم زائری[0]
دکتر سید احسان خاندوزی[12]
حسین حمداللهی[0]
علی خانی[0]
حامد مایلی[0]
مجتبی کرباسچی[8]
علیرضا خسروی[6]
مهدی عامری[19]
حامد فتحعلی خانی[0]
عباس سارخانی[0]
ابراهیم میرعزیزی[-1]
محمد مقصودعلی[0]
محمود عصرجدید[0]
مهدی حاجی‌حیدری[0]
اسماعیل میرعزیزی[2]
مصطفی احمدی[0]


آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 9
مجموع بازدیدها: 80652
جستجو در صفحه

خبر نامه