• وبلاگ : بسم الله الرحمن الرحيم
  • يادداشت : تحليل يك جامعه‏شناس سياسي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + حامدحاجي حيدري 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    به نظر من تحليل دكتر بشيريه از جهاتي پرسش آفرين بود:

    · نخست آنكه با موضع اصولي ايشان در زمينه رئاليسم سياسي همراهي داشت. ايشان اساساً نپذيرفت كه حكومت جمهوري اسلامي فروخواهد ريخت، بلكه در نهايت، پذيرفت كه سركوب روزمره را به عنوان يك الزام خواهد پذيرفت. از آنجا كه جمهوري اسلامي اراده كافي براي كاربرد ابزارهاي قدرت را دارد، اينچنين فرونخواهد ريخت.

    · متن ايشان يك پيش‌فرض ناصحيح داشت، و آن اينكه روند خشونت‌ها و برخوردها ”فزاينده“ است، حال آنكه آشكارا و از ديد هر ناظر داخلي اعم از موافق و مخالف ”كاهنده“ است؛

    · تحليل ايشان، از يك نگاه مقايسه‌اي بري بود. بحران‌هاي مشابه چگونه مديريت شد، و اين بحران چگونه پيش رفت. از اين مقايسه نكات مهمي برمي‌آيد كه به گمان من نشانگر ظرفيت‌هاي عجيب و قريب در جمهوري اسلامي است؛

    · تحليل ايشان، اصلاً متوجه شرايط تازه اجتماعي ايران پس از توسعه نبود، و تصور مي‌كرد كه جمهوري اسلامي، امروز، همانطور توسط مردم محك مي‌خورد كه ابتداي انقلاب و با شعارهاي انقلاب محك مي‌خورد. اين در حاليست كه لايه‌هاي مهمي مركب از طبقه متوسط شهري، از پارامترهاي جديدي پيروي مي‌كنند كه خصوصاً مي‌تواند از رويكر اخير دولت به مؤلفه‌هاي فرهنگي و همچنين برنامه دولت در زمينه رفاه‌پراكني قوياً متأثر شود و نتايجي را به بار آورد و مدل شديداً ساده شده دكتر بشيريه پاسخگوي آن نيست.

    · دست آخر، تحليل ايشان، مانند بسياري از ديگر تحليل‌هاي اين روزها، يك نگاه اقتصاد سياسي را كم دارد. قبلاً سعي كردم خطوطي از چنين نگاهي را در اينجا مطرح كنم، هر چند كه جناب دكتر خاندوزي آن را به حساب پرداخت زكات نگذاشتند.!.!.!.

    · في‌الجمله ممنون، از دكتر خاندوزي كه با سعه صدر، اين مطالب را مي‌آورند. راستي! متون دكتر بشيريه، يه جورايي محكم و منحصر به فرد است، طوري كه آدم را به ته صندلي مي‌چسباند. دوستان، خوب است كه از ديد شناسايي صنايع ادبي ايشان هم بنگرند و بياموزند.

    · نهايت اينكه، نسخه بتاي آفيس 2010 در دسترس است و سي دي آن به قيمت نازل هزار تومان، در بازار موجود است. توصيه مي‌كنم كه دوستان نصب كنند. خصوصاً در قياس با ورد 2007، سريع‌تر است، قابل كاستمايزتر شدن است، امكان ذخيره پي.دي.اف. به نحو مناسبي ميسر گرديده است، رده تازه‌اي در اسمارت ارت‌ها اضافه شده كه قابل توجه است، و از همه مهم‌تر، قابليت‌هايي را كه در 2007 براي پردازش تصوير اضافه شد، براي پردازش متن نيز افزوده است. در مجموع، با قياس ورد 2010 با ورد 2007، تصديق مي‌كنم كه ميزان تغيير تقريباً به اندازه تغيير از 2003 به 2007 هست. آفيس 2010، منحصراً در ويندوز ايكس پي سرويس پك 3، ويستا و سون، قابل نصب است.